Žinios ir kontaktai
En

Pirkimų ir tiekimo tendencijos 2016 metais

Kiekvienais metais tam tikri pokyčiai vyksta pirkimų ir tiekimo grandinės valdymo srityje. Užsienio ekspertai pataria pirkimų specialistams atsižvelgti į skirtingų sektorių ir vartotojų poreikių pokyčius.

Pirkimų srities specialistai išskiria keletą tendencijų, kurios vyraus 2016-aisiais:

1. Geresnis produkto išmanymas.

Tai yra vienas svarbiausių dalykų, kuriuos turi žinoti kiekvienas pirkimo vadybininkas. Įsigilinus į produkto savybes ir pasitelkus pirkimo bei tiekimo grandinės valdymo įgūdžius, yra visai paprasta pristatyti produktą reikiamu laiku ir neviršijant numatyto biudžeto.

2. Paklausa pagrįstas tiekimo planavimas.

Užuot planavus pirkimus ir produkcijos tiekimą vien tik remiantis gamybos bei paskirstymo pajėgumais, reikia vis daugiau atsižvelgti į klientus ir jų poreikius. Tai leidžia minimizuoti sąnaudas ir išlaikyti veiklos efektyvumą. Be to, atsižvelgus į paklausos svyravimus skirtingais laikotarpiais, galima užtikrinti, kad prekės būtų pristatomos laiku ir neviršijant nustatyto biudžeto.

 3. Globalizacija.

Nors tai ir nėra nauja tendencija, daranti įtaką pirkimams, tačiau jos svarba 2016 metais tik augs. Kad prisitaikytų prie tiekimo grandinės pokyčių ir augimo, organizacijoms reikia apsvarstyti tiek tam tikrų funkcijų perdavimą išorinėms įmonėms (ang. outsourcing), tiek eksportą pasauliniu mastu. Pirkimas globaliu mastu vis populiarėja, todėl, norėdami išlaikyti pranašumą, dirbantieji su užsienio tiekėjais 2016 metais turės diversifikuoti veiklą.

4. Sąnaudų mažinimas.

Įmonė turėtų kontroliuoti sąnaudas ir atkreipti dėmesį į tas sritis, kuriose išnaudojama didžiausia biudžeto dalis, bei į tas, kuriose sąnaudas galima sumažinti. Pavyzdžiui, kuro sąnaudos yra vienas didžiausių veiksnių, lemiantis pervežimo įkainius, todėl pirkimų specialistai turi ieškoti kitų nišų, kuriose galėtų kainas sumažinti. Pavyzdžiui, muitai: įmonės dažnai permoka dėl importo muitų ir įvairių mokesčių, todėl reikia rasti pigesnių sprendimų ir būdų prekėms importuoti.

5. Užsakomųjų paslaugų („outsourcing“) populiarėjimas.

Norėdamos plėsti veiklą pasauliniu mastu ir sumažinti sąnaudas, įmonės dažnai renkasi tam tikrų funkcijų perleidimą kitoms įmonėms (ang. outsourcing). Užsakomųjų paslaugų dėka tam tikrus procesus, pavyzdžiui logistikos ar gamybos, galima išplėsti ir įgyvendinti pigiau, o įmonės vadovai ir specialistai gali susitelkti į pagrindinę veiklą bei svarbiausias kompetencijas.

Plačiau apie pirkimų ir tiekimo grandinės valdymo tendencijas galima paskaityti šiame straipsnyje anglų kalba.