Žinios ir kontaktai
En

Kaip sėkmingai įgyvendinti duomenimis pagrįstą rinkodarą?

Duomenys yra šiuolaikinės rinkodaros veiksmų pagrindas ir efektyvumo sąlyga, todėl jų taikymas rinkodaroje bei komunikacijoje – viena populiariausių diskusijų temų. Norint sėkmingai įdiegti duomenimis pagrįstą rinkodarą, patartina laikytis tam tikrų principų.

Turint įvairius duomenis apie savo klientus ir jų pirkimo veiksmus, galima efektyviau planuoti būsimus rinkodaros veiksmus bei geriau patenkinti vartotojų poreikius. Išsami duomenų analizė leis parinkti tinkamiausią komunikacijos žinutę ir geriausius jos sklaidos kanalus, t. y. tiksliau „pataikyti“ į savo kliento poreikius ir paskatinti jį pirkti. Duomenimis pagrįstos rinkodaros dėka galima pritaikyti automatizavimo galimybes ir klientams teikti personalizuotus pasiūlymus. Rinkos informacija, tyrimų duomenys, pirkėjų atsiliepimai gali suteikti daug žinių, norint geriau suprasti savo vartotojus ir efektyviau į juos nutaikyti rinkodaros veiksmus.

Ekspertai išskiria svarbiausius principus, kurie padės sėkmingai įgyvendinti duomenimis pagrįstą rinkodarą:

1. Laikytis veiksmų plano.

Kad duomenimis pagrįsta rinkodara duotų rezultatų, reikia skirti laiko ir pastangų. Pirmiausia būtina susidaryti konkretų veiksmų planą ir jo laikykis. Žinoma, įgyvendinant jį atsiras įvairių pokyčių, tačiau esmė turi likti ir pasikeitimai neturėtų nukreipti nuo tikslo. Blaškymasis ir krypties neturėjimas neleis pasiekti norimo rezultato.

2. Naudotis integravimo ir automatizavimo įrankiais.

Pradėjus dirbti su duomenimis pagrįsta rinkodara, neišvengiamai teks susidurti su milžiniškais informacijos kiekiais. Todėl svarbu naudotis automatizavimo įrankiais, kurie apdorotų duomenis taip, kaip reikia konkrečiai veiklai. Technologijų panaudojimas informacijos analizei yra būtinybė, kad rinkodaros specialistai galėtų susitelkti į strateginius dalykus, tokius kaip rinkodaros kampanijos žinučių kūrimas atsižvelgiant į duomenų analizės rezultatus.

3. Suburti geriausių specialistų komandą.

Norint sėkmingai įgyvendinti duomenimis pagrįstą rinkodarą, reikia turėti stiprią komandą, kurią sudarytų reikiamus techninius įgūdžius turintys specialistai. Be to, jie turėtų norėti ir sugebėti bendradarbiauti su kitais organizacijos padaliniais. Rinkodaros specialistai turi išmanyti duomenų rinkimo ir grupavimo subtilybes, o kolegos iš IT skyriaus gali jiems padėti nustatyti, kokie duomenys yra svarbiausi.

4. Gerinti bendrą vartotojų patirtį.

Duomenimis pagrįsta rinkodara turi padėti gerinti vartotojų patirtį įsigyjant prekes ar paslaugas. Reikėtų atsižvelgti į tokius duomenis, kaip pirkėjų interesai, pomėgiai, mėgstami ir nemėgstami dalykai, ir teikti personalizuotus pasiūlymus, kad jie atitiktų besikeičiančius vartotojų poreikius.

5. Išnaudoti interneto technologijas.

Internetas ir jo pagrindu veikiančios technologijos suteikė galimybę lengvai pasiekti tikslinę auditoriją, taip pat saugiai rinkti duomenis apie ją. Paprasčiausias pavyzdys – įmonės ar organizacijos tinklalapio lankomumo stebėjimas ir analizė. Išanalizavus tokio monitoringo rezultatus ir atitinkamai pakoregavus veiksmus, galima gauti didesnę investicijų į rinkodarą grąžą, t. y. didinti rinkodaros efektyvumą. Taigi būtina išnaudoti interneto suteikiamas pasiekiamumo galimybes ir rinkti reikiamus duomenis.

6. Matuoti rezultatus, optimizuoti veiksmus ir vėl matuoti.

Didžiausias duomenimis pagrįstos rinkodaros pranašumas yra tas, kad jos rezultatus galima stebėti nuolat, nepertraukiamai. Be to, visi veiksmai bus pagrįsti patikimais duomenimis. Kitaip tariant, specialistams paprasta pamatyti, ar rinkodaros kampanija duoda norimų rezultatų ir kokie jos elementai nulemia prekės ar paslaugos įsigijimą. Nuolatinis veiksmų stebėjimas sumažina klaidų tikimybę ir padidina rinkodaros investicijų grąžą, kadangi vartotojai geriau reaguoja į personalizuotas, jiems aktualias žinutes.

 

Duomenimis pagrįsta rinkodara tampa kasdiene praktika ir vis daugiau kompanijų mokosi dirbti su dideliais duomenų kiekiais. Turėdami įvairios informacijos apie klientus ir jų veiksmus, rinkodaros specialistai gali sumaniai suplanuoti būsimus komunikacijos žingsnius, kad vartotojai gautų asmeniškai jiems pritaikytus pasiūlymus, atitinkančius jų norus ir lūkesčius.

Ateityje dirbtinis intelektas ir automatizuoto informacijos apdorojimo įrankiai supaprastins duomenimis pagrįstą rinkodarą, o analitinio prognozavimo priemonės leis patikimai numatyti būsimus pirkėjų žingsnius įsigyjant prekes ar paslaugas.

Plačiau apie duomenimis pagrįstos rinkodaros strategijos įgyvendinimą, skaitykite šioje publikacijoje anglų k.