Žinios ir kontaktai
En

Nuomonės lyderių svarba rinkodaroje

Reklama „iš lūpų į lūpas“ yra bene seniausia ir patikimiausia rinkodaros forma. Internetas ir socialiniai tinklai sudarė galimybes rekomendacijų dėl produktų ar paslaugų įsigijimo gauti ne tik iš draugų ar pažįstamų, bet ir žinomų, įtakingų žmonių – nuomonės lyderių. Todėl prekės ženklo žinomumo didinimui ir pardavimo skatinimui vis dažniau pasitelkiama nuomonės lyderių rinkodara.

Nuomonės lyderis – aktyviai savo nuomonę reiškiantis ir daug sekėjų socialiniuose tinkluose turintis asmuo. Nuomonės lyderiu gali būti:

  • interneto ir socialinių tinklų („Facebook“, „YouTube“, „Instagram“ ir pan.) asmenybės;
  • tinklaraštininkai;
  • įžymybės;
  • tam tikros srities ekspertai;
  • aktyvistai ir entuziastai.

Pagrindiniai nuomonės lyderių atributai – didelis sekėjų, kurie jais pasitiki, skaičius ir autoriteto statusas. T.y. tokie asmenys, reikšdami savo nuomonę, gali padaryti įtaką didelei auditorijai. Todėl nuomonės lyderių rinkodara užima reikšmingą vietą šalia kitų komunikacijos priemonių.

Kodėl nuomonės lyderių rinkodara svarbi šiandien?

Didžiausia nuomonės lyderių rinkodaros nauda yra prekės ženklo žinomumo didinimas ir pardavimo skatinimas. Pagrindinis nuomonės lyderių komunikacijos kanalas yra socialiniai tinklai, kuriuose juos seka tūkstančiai, o tarptautinių įžymybių atveju – milijonai žmonių. Socialiniai tinklai suteikia ir papildomų pranašumų: pvz. nuomonės lyderių paskelbtų įrašų pasiekiamumui „Facebook“ tinkle nedaro jokios įtakos automatinis reklamos blokavimas, kurį internete galima įsijungti ir naudoti. Be to, žmonės pasitiki įžymybėmis, kurias seka socialiniuose tinkluose, todėl tikėtina, kad jiems patiks tie patys prekės ženklai, kuriems pirmenybę teikia jų mėgstamos „žvaigždės“.

1. Kuria ryšį tarp vartotojų ir prekės ženklų

Į nuomonės lyderių komentarus ir rekomendacijas dėmesį atkreipia daug žmonių, ir tai gali padėti prekės ženklui užmegzti ryšį su potencialiais vartotojais. Žmonės labiau pasitiki nuomonės lyderio rekomendacijomis nei įprasta reklama. Tikėtina, kad pasikliovę nuomonės lyderiu, įsigiję prekę ar paslaugą ir likę ja patenkinti, žmonės ir ateityje bus šio produkto ar paslaugos pirkėjai.

2. Didina prekės ženklo žinomumą internete

Nuomonės lyderiui paminėjus kokį nors prekės ženklą, šiuo paminėjimu pasidalija, jį pakomentuoja arba paspaudžia „Like“ jo sekėjai. Įrašo apie prekės ženklą komentarus ir pasidalijimus matys ir nuomonės lyderio sekėjų draugai. Tokiu būdu informacija apie prekės ženklą pasklinda plačiu ratu, ir jos sklaida natūraliai auga.

Be to, kuo daugiau prekės ženklo paminėjimų bus socialiniuose tinkluose, tuo aukščiau jis bus rodomas paieškos internete rezultatuose. Su prekės ženklu susijusios informacijos sklaida didina produkto populiarumą paieškos sistemose internete.

3. Gali pritraukti nišinę auditoriją

Nuomonės lyderiai gali pasiekti įvairiausias, net labai specifines žmonių grupes. O tai didelis pranašumas, kai prekės ženklo tikslinė auditorija yra nišinė. Šiuo atveju verta rinktis bendradarbiauti ne su plačiai žinoma asmenybe, o su nuomonės lyderiu, kurio „klauso“ būtent ta siaura, specializuota prekės ženklui aktuali auditorija.

4. Didina pardavimus

Nuomonės lyderių rinkodaros esmė – didinti prekės ženklo žinomumą ir skatinti pardavimą. Įžymybių komentarai ir rekomendacijos socialiniuose tinkluose tiesiogiai prisideda prie abiejų šių tikslų.

Plačiau apie nuomonės lyderių rinkodarą galima pasiskaityti šiame tinklaraščio įraše anglų kalba.