Vaizdo turinys, dirbtinis intelektas ir automatizuotos pokalbių programėlės vyraus rinkodaros srityje 2018 metais. Tokias tendencijas prognozuoja „Apple“ rinkodaros atstovė.
Kompanijos „Apple“ skaitmeninės rinkodaros specialistė Rougeyar Parry prognozuoja, kad 2018 metais dominuos tokios pagrindinės rinkodaros tendencijos:
1. Gyvos vaizdo transliacijos
Nieko nuostabaus, kad socialiniuose tinkluose dominuoja vaizdo turinys. Tikėtina, kad tokio turinio, ypač gyvų vaizdo transliacijų, tik daugės. 2017 m. 75 proc. interneto duomenų srauto sudarė vaizdo turinio žiūrėjimas. Tyrimai rodo, kad gyvų vaizdo transliacijų stebėjimo trukmė yra 3 kartus ilgesnė už įrašytų vaizdo įrašų. Gyvas transliacijas galima puikiai naudoti „Facebook“, „Instagram“ ir kituose socialiniuose tinkluose.
2. Mobili vaizdo reklama ir turinys
Prognozuojama, kad 2018 m. išlaidos mobiliai vaizdo reklamai išaugs 49 proc., o nemobiliai video reklamai sumažės 1,5 procento. Pirmą kartą vaizdo turinio vartojimas kompiuteriuose sumažės, o video peržiūrų telefonuose ir planšetiniuose įrenginiuose padaugės 25 procentais.
3. Augimo eksperimentavimas (Growth hacking)
Rinkodaros procesai, kuriais siekiama tiesiogiai didinti pajamas, dar vadinami augimo taktikomis. Tinklalapių optimizavimas paieškos sistemoms (SEO) yra vienas iš tokių augimo eksperimentavimo būdų. Atsirandant vis naujoms paieškos galimybėms, kompanijos turės pritaikyti savo augimo strategijas, kad tikslinę auditoriją „pagautų“ ten, kur ji ieško konkretaus produkto ar paslaugos.
4. Dirbtinis intelektas
Prognozuojama, kad dirbtinis intelektas, kartu su duomenų masyvu (Big Data) ir mašininiu mokymusi, turės didelės įtakos rinkodarai. Vartotojai tikėsis individualizuoto ir jų poreikius bei gyvenimo būdą atitinkančio turinio. Per ateinančius dvejus metus dirbtinio intelekto naudojimas rinkodaroje išaugs 53 procentais.
5. Paaiškinamieji filmukai
Paaiškinamieji filmukai yra trumpi, paprasti vaizdo įrašai, kurie paaiškina, kaip veikia gaminys ar paslauga. Filmuke naudojami vaizdiniai elementai padeda žiūrinčiajam geriau suprasti tai, kas pasakoma keliais trumpais sakiniais. Teigiama, kad tinklalapiuose su paaiškinamaisiais filmukais lankytojai 4 kartus dažniau peržiūri vaizdo įrašą, nei skaito juose esantį tekstą.
6. Pokalbių programėlių robotai (Chatbots)
Vis daugiau kompanijų naudos kompiuterines pokalbių programėles-robotus kaip bendravimo su vartotojais įrankį, kuris padės įgyvendinti rinkodaros strategiją ir gerinti klientų aptarnavimą. „Gartner“ vertinimu, 2020 m. net 85 proc. bendravimo su klientais vyks pokalbių programėlių-robotų pagalba. Pokalbių programėlės pagal naudojimo populiarumą aplenkė socialinius tinklus, todėl vartotojai to paties tikėsis ir iš kompanijų.
7. Virusinis turinys
Visų rinkodaros specialistų svajonė yra pasiūlyti tai, kuo vartotojai dalytųsi su kitais, todėl deda visas pastangas sukurti virusinį turinį. Tačiau ši užduotis – didelis iššūkis: kad žmonės dalytųsi turiniu, jis turi būti autentiškas, smagus, sąmojingas ir artimas.
8. Rinkodara pagal vartotojo buvimo vietą (Geofencing)
Daugeliui žmonių mobilusis įrenginys tapo neatskiriama kūno dalimi. Per dieną vienas vartotojas pasinaudoja mobiliuoju įrenginiu vidutiniškai 75 kartus, būdamas skirtingose vietose. Technologijos sudaro galimybę rinkti informaciją apie vartotojų buvimo vietą – kada jie įeina į konkrečią vietą, yra joje ir išeina iš jos. Tokiais momentais yra galimybė siųsti reklaminę žinutę vartotojams apie nuolaidas, spec. pasiūlymus ir pan. Vartotojai turės leisti, kad mobilioji programėlė stebėtų ir žinotų jų buvimo vietą (t.y. įjungti vietos nustatymo paslaugą).
9. Mikro nuomonės lyderiai
Mikro nuomonės lyderiai yra asmenys, kurie socialiniuose tinkluose turi nuo 1.000 iki 100.000 sekėjų. Duomenys rodo, kad mikro nuomonės lyderių auditorija yra lojali, pasitiki tokio lyderio rekomendacijomis ir dažniau komentuoja jo įrašus. Turint omeny, kad 2017 m. net 32 proc. interneto vartotojų naudoja reklamos blokavimą, kompanijoms tampa vis sunkiau pasiekti tikslinę auditoriją, todėl mikro nuomonės lyderiai bus vienas iš sprendimų, kaip užtikrinti pasiekiamumą.
10. Organizacijų tinklaraščiai
Norėdamos kontroliuoti turinį, kompanijos vis dažniau kurs savo tinklaraščius. Juose bus skelbiamos organizacijos naujienos, įdomios klientų istorijos, svečių įrašai, aktualios verslo tendencijos, kurios padės stiprinti prekės ženklą ir palaikyti ryšį su klientais savo interneto svetainėje.
Plačiau apie šias tendencijas galite paskaityti „Huffington Post“ straipsnyje anglų k.